Monday, January 23, 2012

Reborn

Assalam..setelah sekian lama menyepi,akhirnya ku luangkan sedikit masa untuk update ku punya blog..Horeyyyyy!! (suka la sangat kan)
Reborn..apa maksud tersirat dan tersurat di sebalik perkataan 'Reborn" ni..aku memang suka dengan perkataan ni..Reborn=kelahiran semula...cupcup..bukan kelahiran semula kepercayaan orang-orang kafir ye..


Ni berkaitan dengan kelahiran semula semangatku..Hari ini semangatku benar-benar pulih. Setelah diduga pelbagai ujian untuk berjaya akhirnya aku tahu kenapa Allah S.W.T  menguji aku dengan penuh dugaan.Ya..di sebalik dugaan yang aku tempuh aku temui satu kekuatan pada diriku..Alhamdulillah..Kau Maha Besar ya Allah..
Untuk menempuh satu kejayaan bukan senang yang penting jangan mudah berputus asa.Disaat DIA mahu berikan  kita satu kejayaan DIA memberi kita pelbagai dugaan untuk kecekalan semangat dan diri kita di uji..
Setelah kita telah lepas dari tahap kesukaran dan dugaan SubhanaALLAH satu kenikmatan yang kita akan rasa di saat cahaya kejayaan muncul..Yang penting jangan  sombong dan riak.
Kata-kata yang selalu aku pegang.Jadikan hari ini lebih baik dari semalam dan jadikan hari esok lebih baik dari hari ini dan jadikan hari-hari yang akan datang lebih baik dari hari-hari yang sebelumnya untuk jadikan kita orang yang berjaya kerana orang-orang yang berjaya tidak akan menoleh kebelakang.Siapa kita dahulu tidak penting yang penting siapa kita pada masa hadapan dan hari-hari yang berikutnya.

2 comments:

Encik F said...

tudia...reborn power...henshin...hehe..

alhamdulillah...kesusahan juga tanda kasih sayang Allah bagi yang mengerti bagaimana Allah ingin menarik kita ke landasan yang sepatutnya..

miyoko mohamed said...

haha..the power of reborn..yola ih..setiap perjalanan kita ada hikmahnya

Post a Comment